Primària 1r Cicle
.- Afavorir el respecte i l'estima vers al llop mitjançant la vivència i l'experimentació que es produeix en interaccionar amb un exemplar de llop ibèric.
.- Oferir coneixements generals sobre la vida del llop.
Objectius
Continguts
Conceptes
La por al llop : No hem de tenir por al llop.
El naixement i vida dels llops : La llobera, el nostre refugi. Deixem de ser cecs i sords. Tenim pèl i ens alimentem de llet. Abandonem la llobera quan no hi cabem. Hem canviat la llet per la carn. Ens fem grans i deixem de ser llobatons per ser llops adults. Abandonem la família a la recerca d' altres llops per fer una nova llopada. Els perills que tenim i la nostra por als humans.
Alguns senyals que deixen els llops: La petjada. El pèl d'hivern i el pèl d'estiu.
Com parlen els llops?: El grunyit, l'udol, el lladruc i el gemec. Per què udolen els llops? El llenguatge del cos.
Com és un llop de veritat?:
El seu moviment, la seva forma...
Quants tipus de llops hi ha arreu del món i per què són diferents?: Els diferents tipus de llop. Els llops que viuen en llocs on fa fred són diferents dels que viuen en llocs de calor.
​
Criteris d’avaluació
.- Perdre la por al llop
.- Tenir empatia cap a l'espècie
.- Expressar emocions a l'interactuar amb un exemplar de llop.
.- Conèixer aspectes generals dels llops.
.- Conèixer els conflictes dels humans amb els llops.
Procediments
.- Iniciem l'activitat tot muntant un trencaclosques d'un llop. Avui parlarem de llops!!!
.- Coneixem el cos del llop a través del seu esquelet.
.- Expliquem la vida dels llops a través d'un conte gegant "En Lupus".
.- Busquem, trobem i identifiquem la petjada i el pèl del llop.
.- Reproduïm diferents sons produïts pels llops.
.- Aprenem a comunicar-nos com els llops perquè la Lupus aparegui entre nosaltres vinguda del bosc després d'haver udolat.
.- Observem a la Lupus, identifiquem i interpretem tot experimentant sensacions.
.- Identifiquem quants tipus de llops existeixen mitjançant una projecció d'imatges.
.- Analitzem i descrivim les causes que van fer desaparèixer els llops a Catalunya a través d'una exposició d'estris com trampes...
.- Afavorir el respecte vers al llop mitjançant la vivència i l’experimentació que es produeix en interaccionar amb un ejemplar de llop.
.- Oferir coneixements generals sobre la vida del llop.
​
​
Objectius
Continguts
Conceptes
La por al llop : No hem de tenir por al llop.
El naixement i vida dels llops : La llobera, el nostre refugi. Deixem de ser cecs i sords. Tenim pèl i ens alimentem de llet. Abandonem la llobera quan no hi cabem. Hem canviat la llet per la carn. Ens fem grans i deixem de ser llobatons per ser llops adults. Abandonem la família a la recerca d' altres llops per fer una nova llopada. Els perills que tenim i la nostra por als humans.
Alguns senyals que deixen els llops: La petjada. El pèl d'hivern i el pèl d'estiu.
Com parlen els llops?: El grunyit, l'udol, el lladruc i el gemec. Per què udolen els llops? El llenguatge del cos.
Com és un llop de veritat?:
El seu moviment, la seva forma...
Quants tipus de llops hi ha arreu del món i per què són diferents?: Els diferents tipus de llop. Els llops que viuen en llocs on fa fred són diferents dels que viuen en llocs de calor.
​
Criteris d’avaluació
.- Perdre la por al llop
.- Tenir empatia cap a l'espècie
.- Expressar emocions a l'interactuar amb un exemplar de llop.
.- Conèixer aspectes generals dels llops.
.- Conèixer els conflictes dels humans amb els llops.
Procediments
.- Iniciem l'activitat tot muntant un trencaclosques d'un llop. Avui parlarem de llops!!!
.- Coneixem el cos del llop a través del seu esquelet.
.- Expliquem la vida dels llops a través d'un conte gegant "En Lupus".
.- Busquem, trobem i identifiquem la petjada i el pèl del llop.
.- Reproduïm diferents sons produïts pels llops.
.- Aprenem a comunicar-nos com els llops perquè la Lupus aparegui entre nosaltres vinguda del bosc després d'haver udolat.
.- Observem a la Lupus, identifiquem i interpretem tot experimentant sensacions.
.- Identifiquem quants tipus de llops existeixen mitjançant una projecció d'imatges.
.- Analitzem i descrivim les causes que van fer desaparèixer els llops a Catalunya a través d'una exposició d'estris com trampes...
.- Afavorir el respecte vers al llop mitjançant la vivència i l’experimentació que es produeix en interaccionar amb un ejemplar de llop.
.- Oferir coneixements generals sobre la vida del llop.
​
​