Primària Cicle Superior
Objectius
.- Afavorir el respecte i l'estima vers al llop mitjançant la vivència i l'experimentació que es produeix en interaccionar amb un exemplar de llop ibèric.
.- Oferir coneixements generals sobre la biologia del llop, de la problemàtica social de l'espècie i de l'estudi d'un mamífer vertebrat.
Continguts
Conceptes
La conscienciació i sensibilització és important?: La raó per la qual fem aquesta activitat. Qui és la Lupus?, d'on ve? La Lupus no és un animal domesticat.
El llop a Catalunya: Els llops van desaparèixer de Catalunya. Ara tenim llops a Catalunya? Quines causes van fer que el llop tornés a trepitjar territori català?
La por al llop : Per què tenim por al llop? No hem de tenir por al llop.
Indicis de presència que deixen els llops: La petjada, el pèl d'hivern i el pèl d'estiu, les femtes i altres indicis.
La comunicació: El grunyit, l'udol, el lladruc i el gemec. Per què udolen els llops? El llenguatge del cos.
Adaptacions morfològiques. Per què un llop és com és?:
Observem un llop ibèric de veritat. El seu moviment, la seva forma, les proporcions del cos...
Quants tipus de llops hi ha arreu del món i per què són diferents?: Alguns principis de taxonomia. Els diferents tipus de llop. Els llops que viuen en llocs on fa fred són diferents dels que viuen en llocs de calor.
Per què els humans caçaven els llops?: La por de l'home al llop. Les trampes, els verins i altres estris.
Aspectes generals dels llops: Característiques del llop com animal mamífer i vertebrat que és.
El joc com a recurs pedagògic: Predador i presa. Observa i caça. Juguem a Terra de llops.
El gran predador de l'ecosistema: Conceptes de biòtop, biocenosi,
hàbitat, nínxol, piràmides i cascades tròfiques, espècie clau...
Procediments
.- Justifiquem la importància de l'activitat donant a entendre el valor de l'espècie.
.- Amb maquetes i dibuixos resolem la pregunta sobre el retorn del llop a Catalunya.
.- Busquem, trobem, identifiquem i interpretem la petjada, el pèl, la femta i altres indicis de presència.
.- Reproduïm diferents sons produïts pels llops.
.- Aprenem a comunicar-nos com els llops perquè la Lupus aparegui entre nosaltres vinguda del bosc després d'haver udolat.
.- Observem a la Lupus, identifiquem i interpretem tot experimentant sensacions.
.- Identifiquem quants tipus de llops existeixen mitjançant una projecció d'imatges.
.- Analitzem i descrivim les causes que van fer desaparèixer els llops a Catalunya a través d'una exposició d'estris com trampes, armes de foc, verins...
.- Coneixem les característiques d'un mamífer vertebrat a través d'un esquelet, de cranis i de rèpliques de pell.
.- Aprenem a través del joc; caldrà córrer per caçar i no ser caçats, superar proves i respondre preguntes.
.- Mitjançant fotografies projectades i material divers, veurem el paper fonamental del gran predador dins d'un ecosistema.
Criteris d’avaluació
.- Perdre la por al llop
.- Tenir empatia cap a l'espècie
.- Expressar emocions en interactuar amb un exemplar de llop.
.- Conèixer aspectes generals de la vida dels llops.
.- Conèixer els conflictes dels humans amb els llops.
.- Conèixer les característiques del llop com a mamífer i com a espècie vertebrada.
.- Entendre la interacció del llop amb el medi natural i ser conscient de la importància de la seva conservació per al bon funcionament de l'ecosistema.
.- Afavorir el respecte vers al llop mitjançant la vivència i l’experimentació que es produeix en interaccionar amb un exemplar de llop.
.- Oferir coneixements generals sobre la vida del llop, de la problemàtica social de l’espècie i de l’estudi d’un mamífer
​vertebrat.
​
Objectius
Continguts
Conceptes
La conscienciació i sensibilització és important?: La raó per la qual fem aquesta activitat. Qui és la Lupus?, d'on ve? La Lupus no és un animal domesticat.
El llop a Catalunya: Els llops van desaparèixer de Catalunya. Ara tenim llops a Catalunya? Quines causes van fer que el llop tornés a trepitjar territori català?
La por al llop : Per què tenim por al llop? No hem de tenir por al llop.
Indicis de presència que deixen els llops: La petjada, el pèl d'hivern i el pèl d'estiu, les femtes i altres indicis.
La comunicació: El grunyit, l'udol, el lladruc i el gemec. Per què udolen els llops? El llenguatge del cos.
Adaptacions morfològiques. Per què un llop és com és?:
Observem un llop ibèric de veritat. El seu moviment, la seva forma, les proporcions del cos...
Quants tipus de llops hi ha arreu del món i per què són diferents?: Alguns principis de taxonomia. Els diferents tipus de llop. Els llops que viuen en llocs on fa fred són diferents dels que viuen en llocs de calor.
Per què els humans caçaven els llops?: La por de l'home al llop. Les trampes, els verins i altres estris.
Aspectes generals dels llops: Característiques del llop com animal mamífer i vertebrat que és.
El joc com a recurs pedagògic: Predador i presa. Observa i caça. Juguem a Terra de llops.
El gran predador de l'ecosistema: Conceptes de biòtop, biocenosi,
hàbitat, nínxol, piràmides i cascades tròfiques, espècie clau...
Procediments
.- Justifiquem la importància de l'activitat donant a entendre el valor de l'espècie.
.- Amb maquetes i dibuixos resolem la pregunta sobre el retorn del llop a Catalunya.
.- Busquem, trobem, identifiquem i interpretem la petjada, el pèl, la femta i altres indicis de presència.
.- Reproduïm diferents sons produïts pels llops.
.- Aprenem a comunicar-nos com els llops perquè la Lupus aparegui entre nosaltres vinguda del bosc després d'haver udolat.
.- Observem a la Lupus, identifiquem i interpretem tot experimentant sensacions.
.- Identifiquem quants tipus de llops existeixen mitjançant una projecció d'imatges.
.- Analitzem i descrivim les causes que van fer desaparèixer els llops a Catalunya a través d'una exposició d'estris com trampes, armes de foc, verins...
.- Coneixem les característiques d'un mamífer vertebrat a través d'un esquelet, de cranis i de rèpliques de pell.
.- Aprenem a través del joc; caldrà córrer per caçar i no ser caçats, superar proves i respondre preguntes.
.- Mitjançant fotografies projectades i material divers, veurem el paper fonamental del gran predador dins d'un ecosistema.
Criteris d’avaluació
.- Perdre la por al llop
.- Tenir empatia cap a l'espècie
.- Expressar emocions en interactuar amb un exemplar de llop.
.- Conèixer aspectes generals de la vida dels llops.
.- Conèixer els conflictes dels humans amb els llops.
.- Conèixer les característiques del llop com a mamífer i com a espècie vertebrada.
.- Entendre la interacció del llop amb el medi natural i ser conscient de la importància de la seva conservació per al bon funcionament de l'ecosistema.
.- Afavorir el respecte vers al llop mitjançant la vivència i l’experimentació que es produeix en interaccionar amb un exemplar de llop.
.- Oferir coneixements generals sobre la vida del llop, de la problemàtica social de l’espècie i de l’estudi d’un mamífer
​vertebrat.
​